שתפו אותנו

טלפון: 

 

דוא"ל: mayanp@gmail.com

פרטי התקשרות

כל הזכויות שמורות - © מעיין פנחסי - מטפל ברפואה סינית

התכנים באתר זה הם בגדר המלצה בלבד ואינם מהווים כל תחליף ליעוץ מקצועי

קליניקה ברמת גן

רחוב מוריה 6, רמת גן

רחוב החרש 16, נס ציונה

קומה 3

קליניקה בנס ציונה

נדודי שינה - אינסומניה - Insomnia

איך פותרים בדרך טבעית ויעילה בעיות שינה?

רבים מאיתנו סובלים מלילות לבנים, מתגלגלים במיטה מתוסכלים, תוהים כיצד נתפקד ביום שלמחרת.

לחלקנו, מצב זה קורה כל לילה, לא מצליחים להירדם או שנרדמים אך מתעוררים באמצע הלילה ולא מצליחים לחזור לישון.

נוסף על כך, עם השנים נדודי שינה נוטים להחמיר ולהיות כרוניים.

30% מגילאי 50+ סובלים מנדודי שינה.

 

מה הן הסיבות לנדודי שינה – אינסומניה ?

ע"פ ארגון הבריאות העולמי (WHO) כ- 50% ממקרי האינסומניה משויכים לחרדה, לחץ או דיכאון.

בנוסף ללחץ ודיכאון, נדודי שינה עלולים להיגרם או להחמיר כתוצאה מבעיות רפואיות שונות כגון: סכרת, יתר לחץ דם, עודף פעילות של בלוטת התריס, ראומטיזם, שלפוחית רגיזה, תופעות לוואי של תרופות שונות וצריכת סמים.

הטיפול בנדודי שינה ע"פ הרפואה המערבית

הטיפול של הרפואה המערבית באינסומניה (נדודי שינה) לרוב מתמקד בטיפול תרופתי,

אשר עלול לגרום להתמכרות ולתופעות לוואי לא רצויות!

מצד אחד הכדורים עוזרים לעבור את הלילה, אך מצד שני גורמים לרדימות, אדישות ובלבול ביום שלמחרת.

הרפואה המערבית נשענת על תרופות מרדימות אשר אינן מטפלות בשורש הבעיה אלא בסימפטום בלבד.

על כן, עם הפסקת הטיפול, נדודי השינה נוטים לחזור ואף בצורה קשה יותר.

 

למזלנו הרב, הרפואה הסינית מטפלת בנדודי שינה מזה אלפי שנים באופן בטוח וביעילות רבה ללא התמכרות ותופעות לוואי ע"י כך שהיא מאתרת ומטפלת בשורש הבעיה!
כיצד הרפואה הסינית מטפלת בנדודי שינה – אינסומניה ?

הרפואה הסינית שואפת להחזיר את האיזון לגוף ולנפש.

לכן, בתחילת הטיפול נערך אבחון מדויק כדי לאתר את הגורמים לחוסר האיזון בגוף וכתוצאה מכך לנדודי שינה.

האבחון נעשה על ידי:

  1. תשאול מקיף אודות התפתחות הבעיה הספציפית וכן אודות כל שאר תפקודי הגוף.

  2. בחינת פני המטופל, העיניים, מנח הגוף ובמיוחד אבחון הלשון והחיפוי שעל הלשון.

  3. הקשבה לקול המטופל, לנשימות ולאופן הדיבור.

  4. אבחון הדופק בשני מפרקי כף היד.

 

הטיפול משלב דיקור סיני, צמחי מרפא, שיאצו ותזונה נכונה. שילוב זה נותן מענה מנצח בטיפול בנדודי שינה.

 

דיקור סיני הדיקור יעיל ביותר בטיפול בשורש הבעיה והרגעת הגוף והנפש. קיימות מספר נקודות דיקור בגופנו המטיבות עם השינה ומחזירות את האיזון התקין.

צמחי מרפא בעזרת צמחי מרפא סיניים המותאמים במדויק לכל מטופל בהתאם לאבחון האישי שלו מטפלת הרפואה הסינית באינסומניה.

שיאצו - הוא טיפול במגע (עם בגדים) הכולל לחיצות ומתיחות. השיאצו עוזר בהרגעת הגוף.

תזונה סינית המלצות לתזונה נכונה אשר תזרז את החזרת הגוף לאיזון התקין וכן המלצות להימנעות ממזונות אשר ע"פ הרפואה הסינית מונעים מהגוף שינה בריאה ותקינה.

טיפים לשינה טובה יותר
  1. מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת בשעות שלפני השינה.

  2. וותרו על ארוחות גדולות וכבדות לפני השינה.

  3. המנעו מצריכת אלכוהול, קפאין וניקוטין כ-4 שעות לפני השינה.

  4. וותרו על שינה בצהריים.

  5. יש להקפיד על חדר שינה חשוך ושקט.

  6. השתמשו באמצעי הרפיה כמו מוזיקה או מדיטציה.

מה עושה חוסר שינה לגוף שלנו ?

חוסר שינה מהווה מטרד גדול מאד ומעיב על חיי היום יום ועלול לגרום לעייפות, חולשה

עצבנות, לחץ ופחד מהלילה.

בזמן השינה מתרחשים תהליכים פיזיולוגים רבים כגון: וויסות רמות הסוכר בגוף,

בניית תאי מח ותפקוד הורמונלי תקין, ניקוי דם הכבד וחידוש רקמות.

מחקר חדש אף מצא קשר ישיר בין מחסור בשעות שינה לבין שינוי פעולתם של 711 גנים

בגופנו, כולל גנים הקשורים בחילוף חומרים, לחץ, המערכת החיסונית והתמודדות עם דלקות. 

 

כמה שעות מומלץ לישון בלילה?

מבוגרים זקוקים ל- 7-8 שעות שינה, ילדים ונוער זקוקים ל- 8 עד 12 שעות שינה.

קשישים זקוקים לפחות שעות שינה וגם שלבי השינה שלהם משתנים (זהו מצב תקין).