שתפו אותנו

רחוב החרש 16, נס ציונה

קומה 3

קליניקה בנס ציונה

דיקור סיני מאז ומתמיד היה אלמנט מרכזי ברפואה הסינית.
ע"פ התרבות הסינית, דיקור סיני (אקופונקטורה) התפתח מלוחמים שנפצעו בזמן קרב מחיצים ודקירות סכין ודיווחו על הטבה בסימפטומים רפואיים ושיפור במצבם הבריאותי, כך הבינו הסינים הקדמונים שלחיצה או דיקור של נקודות ספציפיות בגוף יכולה להטיב עם בריאותנו.
חלק מהנקודות אותרו באקראי וחלקן היו רגישות למגע, רכות, נוקשות, מקרינות וכו', דבר שגרם להעלאת חשד לגבי אותן נקודות ודיקורן הצביע, בסופו של דבר, על תפקודן.
דוגמאות להמחשה:
כאבי גב תחתון אקוטיים יתבטאו בנימים סגלגלים מאחורי הברך, דיקור סיני על הנים (לעיתים בתוספת הקזת דם) יגרום להקלה מיידית בכאב.
מערכת חיסון חלשה יכולה להתבטא ברגישות שריר האמה בקרבת המרפק.
מעי רגיז יתבטא ברגישות בקצה התחתון של הצלע האחת עשרה וכן הלאה.

מה זה דיקור סיני ?

יש בגופנו כ-500 נקודות דיקור, אשר מפוזרות על פני רשת של מסלולים (מרידיאנים), המקיפה את כל גופנו. רשת המרידיאנים שעליהם יש את נקודות הדיקור הסיני, היא מעין מפה של כבישים ושבילים רבים שעליהם יש נקודות ציון מרכזיות.
ישנם 12 מסלולים, לכל מסלול מספר שונה של נקודות דיקור וכל מסלול מקושר לאיבר פנימי אחר. בנוסף למרידיאנים הראשיים, ישנם 8 מרידיאנים מיוחדים  הקשורים לרבדים עמוקים יותר של הגוף.
בחירת נקודות הדיקור בזמן הטיפול, אינה אקראית והן נבחרות בהתאם לאבחנה מדויקת של המטפל, המבין את יכולתה של כל נקודת דיקור להניע ולהזרים אנרגיה במסלול שעליו היא נמצאת, תוך התאמה לחומרת הבעיה של האדם המגיע לטיפול ובקשר עם אברי גופו והמערכות הפנימיות של האדם.

הדיקור אינו כואב, לעיתים תורגש עקיצה קטנה או זרם לאחר החדרת המחט. לאחר שכל המחטים מונחות במקומן, שוהים איתן כ 21-30 דקות במנוחה מוחלטת. בזמן הטיפול לרוב מורגשת תחושת רגיעה ופעמים רבות ניתן לשקוע בשינה נעימה.

דיקור סיני למבוגרים ולילדים

מכיוון שהטיפול בדיקור סיני אינו דורש זמן רב והוא בטוח לחלוטין, ניתן לטפל בעזרת הדיקור הסיני החל מתינוקות בני שבוע ועד למבוגרים בני 120 שנה.

מכיוון שילדים ומבוגרים שונים בגופם, גם הטיפול בדיקור סיני למבוגרים ולילדים יהיה שונה.
הטיפול במבוגרים בדיקור סיני נערך בשכיבה למשך 21 דקות בד"כ ואילו הטיפול בדיקור סיני לתינוק או ילדים עד גיל 2 יהיה השארה של המחט למספר שניות בודדות והוצאה של המחט מכיוון שהשפעת הדיקור הסיני על ילדים הוא מהיר בהרבה.
לילדים מגיל שנתיים ומעלה משאירים את המחטים בין 2 עד 5 דקות לכל היותר.

שליש מהישראלים מטופל בדיקור סיני

דיקור סיני הוא הטיפול המוצלח ביותר, מוכר ביותר ומורכב ביותר מבין כל הטיפולים של הרפואה הסינית ושל הרפואה המשלימה.
אנשים בוחרים ברגליים – שליש ממדינת ישראל בוחר או בחר לעזור לעצמו ע"י טיפול בדיקור סיני.
דיקור סיני כיום הוא עובדה, ושייך כחלק בלתי נפרד ממנגנון הרפואה בבתי החולים וקופות החולים.
לשמחתי, דיקור סיני היום הוא כבר אופציה טיפולית למבוגרים ולדור הילדים הבא.

דיקור יכול להקל במצבים הבאים:

תסמונות כאב (כאבי ברכייםכאבי גב, צוואר, כאבי ראש, מיגרנה, כתף קפואה, כאבי מחזור, דורבן ברגל, כאבים בעצם הזנב, תסמונת התעלה הקרפלית ועוד), לחץ דם לא מאוזן, בעיות גניקולוגיות - הפרעות הורמונליות, בחילות הריון, בעיות פריון.

תת פעילות בלוטת התריס, תמיכה בטיפולים אונקולוגיים, תמיכה בתהליך הרזיה, אלרגיות, חיזוק מערכת החיסון, בעיות עיכול, מעי רגיז, עצירות, טחורים, מתח וחרדה, נדודי שינה, צרבות, רפואה מנועת ועוד.

דיקור סיני - אקופונקטורה

כיצד מצב נפשי משפיע על הבריאות?
ניקח כמטאפורה צינור מים (ערוץ אנרגיה) ומים (אנרגיה).
כל עוד הצינור אינו פגום, המים יזרמו בחופשיות.
עכשיו, דמיינו שאתם עומדים על הצינור, מצד אחד נראה מים עומדים ומצד שני המים לא יזרמו כלל.
מטאפורה זו תואמת לאנרגיה שלא זורמת בחופשיות בגופנו.
לדוגמה, כאשר אנו לחוצים או מתוסכלים, ניתן להרגיש שגופנו מתוח גם כן.
האנרגיה בגופנו לא זורמת בחופשיות בערוצים בגוף, ולאורך זמן ניתן לראות כאבים בכתפיים או בצוואר. זהו מקרה קלאסי של אנרגיה תקועה.
שימוש במחטים דקות וסטריליות שמוכנסות לעורנו בנקודות דיקור ספציפיות יכולות לשחרר חסימות וכך לטפל בטווח רחב של מחלות.
דיקור סיני, כחלק מהיותו טיפול הוליסטי, יכול לטפל במטופל ברמות עומק שונות – פיזית ורגשית.
הדיקור הסיני עוזר לגופנו לרפא את עצמו.