דיקור סיני לטיפול בסינוסיטיס

סינוסיטיס היא דלקת של רירית הסינוסים, חללים בעצמות הגולגולת המחוברים לאף. הסינוסים ממלאים תפקיד חשוב בנשימה, בוויסות טמפרטורת הגוף ובהגנה מפני זיהומים.

סינוסיטיס יכולה להיגרם על ידי זיהום ויראלי, חיידקי או פטרייתי. זיהום ויראלי הוא הגורם הנפוץ ביותר לסינוסיטיס אקוטית, המתרחשת בדרך כלל לאחר הצטננות או שפעת. זיהום חיידקי או פטרייתי יכול לגרום לסינוסיטיס כרונית, המתרחשת לאורך זמן.

סינוסיטיס יכולה להוביל לסימפטומים כגון:

• כאבי ראש, במיוחד באזור המצח או מתחת לעיניים
  • גודש באף
  • נזלת מוגלתית
  • קושי לנשום
  • כאבים בשיניים
  • חום

הטיפול בסינוסיטיס

הטיפול בסינוסיטיס תלוי בסוגה ובחומרתה. במקרים קלים של סינוסיטיס אקוטית, הטיפול עשוי לכלול מנוחה, שתיית נוזלים בשפע ושימוש בתרופות אנטי-היסטמיניות או נוגדות גודש. במקרים חמורים יותר, או במקרים של סינוסיטיס כרונית, ייתכן שיידרשו תרופות אנטיביוטיות או תרופות אחרות.

דיקור סיני לטיפול בסינוסיטיס

דיקור סיני הוא טיפול יעיל ובטוח לטיפול בסינוסיטיס. דיקור סיני משתמש במחטים דקות המוחדרות בנקודות ספציפיות בגוף. נקודות אלו משויכות למרידיאנים, מסלולים אנרגטיים בגוף על פי הרפואה הסינית.

לדיקור סיני יש מספר מנגנוני פעולה היכולים להועיל לטיפול בסינוזיטיס:

• דיקור סיני יכול לסייע בהפחתת גודש באף ובסינוסים.
  • דיקור סיני יכול לסייע במניעת הצטברות של נוזלים בסינוסים.
  • דיקור סיני יכול לחזק את מערכת החיסון.

מחקרים קליניים הראו כי דיקור סיני יעיל לטיפול בסינוסיטיס אקוטית וכרונית. מחקר אחד מצא כי דיקור סיני היה יעיל יותר מטיפול אנטיביוטי בטיפול בסינוסיטיס אקוטית. מחקר אחר מצא כי דיקור סיני היה יעיל יותר מטיפול תרופתי בטיפול בסינוסיטיס כרונית.

אופן הטיפול

טיפול בדיקור סיני לסינוסיטיס כולל בדרך כלל סדרה של 10-15 טיפולים, הנערכים פעם או פעמיים בשבוע. הטיפול נמשך כ-20 דקות בכל פעם.

דיקור סיני יכול לשמש כטיפול יחיד או בשילוב עם טיפולים אחרים, כגון תרופות אנטיביוטיות או תרופות אחרות.

תופעות לוואי

דיקור סיני הוא טיפול בטוח בדרך כלל. תופעות לוואי אפשריות כוללות:

• כאב קל בנקודות הדיקור
  • דימום קל מנקודות הדיקור
  • עייפות

מנגנוני פעולה של דיקור סיני לטיפול בסינוסיטיס

הרפואה הסינית מסבירה את הגורמים לסינוסיטיס כחוסר איזון בזרימת הצ'י, האנרגיה הפנימית בגוף. הצטברות של צ'י פתולוגי באזור הסינוסים יכולה לגרום לדלקת, גודש ונוזלים.

דיקור סיני פועל על מנת להחזיר את האיזון לזרימת הצ'י בגוף. הדיקור מעורר את הנקודות האנרגטיות בגוף, מה שגורם לשחרור של הורמונים ושל חומרים כימיים בגוף. חומרים אלו מסייעים בהפחתת הדלקת, הגודש והנזלת.

דיקור סיני יכול גם לסייע בהגברת זרימת הדם לאזור הסינוסים. זרימת דם מוגברת מסייעת להסיר נוזלים ורעלים מהסינוסים, מה שיכול להקל על הסימפטומים של הסינוסיטיס.

נקודות דיקור לטיפול בסינוסיטיס

המטפל בדיקור סיני יבחן את המטופל ויזהה את נקודות הדיקור המתאימות לו. הנקודות שנבחרות תלויות בסוג הסינוסיטיס, בחומרתה ובמצב הבריאותי הכללי של המטופל.

נקודות דיקור נפוצות לטיפול בסינוסיטיס כוללות:

• LI4 (Hegu) – נקודת זו ממוקמת במרכז החלק החיצוני של כף היד, בין האצבע המורה לאצבע האמצעית. נקודת זו יעילה להקלה על כאבי ראש, גודש באף ונזלת.
  • ST36 (Zusanli) – נקודת זו ממוקמת במרכז החלק החיצוני של השוק, מתחת לברך. נקודת זו יעילה לחיזוק מערכת החיסון ולזרימת דם טובה יותר.
  • GV20 (Baihui) – נקודת זו ממוקמת בחלק העליון של הראש, בין שני הקודקודים. נקודת זו יעילה להקלה על כאבי ראש ועל דלקות במוח.
  • GB20 (Fengchi) – נקודת זו ממוקמת בחלק האחורי של הראש, מאחורי האוזן. נקודת זו יעילה להקלה על כאבי ראש ועל כאבים בצוואר.

המלצות נוספות לטיפול בסינוסיטיס

בנוסף לטיפול בדיקור סיני, ניתן להיעזר גם בטיפולים נוספים לטיפול בסינוסיטיס, כגון:

• שתייה מרובה של נוזלים
  • שימוש במכשיר אדים לחות
  • שימוש בתרופות אנטי-היסטמיניות או נוגדות גודש
  • שימוש בתרופות אנטיביוטיות במקרים של סינוסיטיס חיידקית

חשוב להקפיד על מנוחה מספקת והימנעות ממאמץ יתר בזמן התקף סינוסיטיס.

בחירת מטפל בדיקור סיני לטיפול בסינוסיטיס

דיקור סיני הוא טיפול יעיל ובטוח לטיפול בסינוסיטיס. עם זאת, חשוב לבחור מטפל מוסמך ומורשה על ידי ארגון מקצועי מוכר. איספו המלצות, בצעו בדיקה מקיפה של המטפל, וערכו ביקורת בתעודות והמלצות.

דיקור סיני הוא טיפול יעיל ובטוח לטיפול בסינוסיטיס. דיקור סיני יכול להקל על הסימפטומים של הסינוסיטיס, לזרז את ההחלמה ולמנוע את הישנות המחלה.

חיים עם בעיות בסינוסיטיס? ניסיתם הכל טיפול אפשרי ושום דבר לא עוזר?

אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר לתיאום טיפול – 052-9128242

מעיין פנחסי – מומחה לדיקור סיני (אקופונקטורה) – עם 11 שנות ניסיון.