דיקור סיני לטיפול בכאבי ברכיים

ברכיים הן אחד מהמפרקים הגדולים והמורכבים ביותר בגוף, והן חשופות לעומסים וללחצים רבים במהלך היום. מבנה הברך כולל עצמות, סחוסים, רצועות וגידים, וכל אחד מהם עלול להיפגע ולגרום לכאב. כאבי ברכיים הם תופעה נפוצה מאוד, והם יכולים להיגרם ממגוון רחב של סיבות, ביניהן דלקות מפרקים, פציעות ספורט, קרעים במיניסקוס, נזקים כתוצאה מהזדקנות, עודף משקל ועומסים חוזרים ונשנים. בעוד שבמקרים מסוימים כאבים אלו מצריכים ניתוח, קיימת אלטרנטיבה טבעית ובטוחה – דיקור סיני.

סיבות נפוצות לכאבי ברכיים

• דלקת מפרקים ניוונית: נזק לסחוס המפרקי שגורם לכאבים, נפיחות והגבלה בתנועה.
  • דלקת מפרקים שגרונית: מחלה אוטואימונית הגורמת לדלקות במפרקים ולנזקים למבנה הברך.
  • קרע במיניסקוס: פציעה נפוצה הנגרמת עקב סיבוב חזק של הברך, נפילה או עומס יתר.
  • פציעות ספורט: פציעות שונות כמו קרע ברצועה הצולבת או פריקות ברך הנגרמות עקב פעילות גופנית מאומצת.
  • תסמונת פטלו-פמורלית: כאב בחלק הקדמי של הברך הנגרם ממאמץ יתר של המפרק.
  • בעיות מבניות: רגליים שטוחות או מבנה לא נכון של הברך עלולים להוביל לעומסים וכאבים.

כאב בברכיים

בעיות ברכיים אופייניות

• כאבי ברכיים כתוצאה מדלקת פרקים ניוונית (אוסתאוארתריטיס).
  • כאבי ברכיים עקב פגיעה במיניסקוס.
  • כאבי ברכיים כתוצאה מנזק לרצועות.
  • כאבי ברכיים כתוצאה מפגיעה בגיד השריר הארבע ראשי.
  • "מים בברך" – כאבי ברכיים הנגרמים עקב בורסיטיסבורסיטיס.
  • כאבי ברכיים בעקבות לחץ על פיקת הברך (Chondromalacin).
  • ציסטה על שם בייקר (Baker's Cyst).

הטיפול המערבי בכאבי ברכיים

טיפול בכאבי הברכיים ע"י הרפואה המערבית משלב, בצורה זו או אחרת, תרופות אנטי דלקתיות ופיזיותרפיה.

השימוש בתרופות אנטי דלקתיות לא משפר את מצב הסחוס ולא עוצר את הידרדרות הבעיה בברך ולכן השימוש במשככים לא נועד לשימוש לפרק זמן ארוך.

לצערנו במקרים רבים לרופא לא נשארת אף ברירה אלא לשלוח את המטופל לניתוח.

דיקור סיני בברכיים למניעת ביצוע ניתוח

דיקור סיני לכאבי ברכיים מתמקד בנקודות דיקור שמטרתן לשפר את זרימת הדם, להפחית דלקות ולהקל על הכאב. הדיקור מעודד את הגוף לשחרר חומרים טבעיים כמו אנדורפינים, שהם משככי כאבים טבעיים, ומסייע בהפחתת מתח בשרירים וברקמות סביב הברך. במחקרים רבים תומכים ביעילות הדיקור הסיני בטיפול בכאבי ברכיים בכלל ובהפחתת הצורך לביצוע ניתוח בפרט.

דיקור סיני לכאבי ברכיים

דיקור סיני הוכח ככלי טיפולי יעיל למגוון בעיות אורטופדיות ובכלל זה כאב ברכיים. יתרון הטיפול באמצעות דיקור סיני נובע מהיכולת של המטפל לנתח את שורש הבעיה הן רמה הפיזיולוגית והן ברמה העמוקה והמערכתית יותר. כמו כן, דיקור סיני יטפל ברמה האקוטית שהיא הכאב בברך, לצד הרמה הכרונית, שהיא בדרך כלל החולשה הספציפית באחד מהרקמות בברך שהוזכרו לעיל.

יתרונות הדיקור הסיני

• טיפול טבעי: דיקור סיני הוא טיפול טבעי שאינו כרוך בשימוש בתרופות כימיות.
  • מניעת ניתוחים: במקרים רבים, דיקור סיני יכול לסייע במניעת הצורך בניתוח פולשני.
  • הפחתת תופעות לוואי: לדיקור סיני יש פחות תופעות לוואי בהשוואה לטיפולים תרופתיים.
  • שיפור כללי של הבריאות: בנוסף לטיפול בכאבי ברכיים, הדיקור הסיני תורם לאיזון כללי של הגוף ולשיפור הבריאות הכללית

דיקור סיני לטיפול בכאבי ברכיים

כאבי ברכיים – הטיפול אצלי במרפאה

טיפול בכאבי ברכיים אצלי במרפאה כולל שילוב של דיקור סיני, פורמולת צמחי מרפא סיניים במידת הצורך, מתן תרגילי התעמלות וטיפולי שיאצו (פיזיותרפיה סינית).

צמחי המרפא עוזרים לשיקום הגידים, הרצועות והסחוסים וניתנים בצורה אינדיבידואלית על פי אבחנת המטפל ולפי הסימפטומים של המטופל.

טיפול שיאצו הוא טיפול מגע עמוק, שמטרתו לשפר את מצב השרירים מסביב לברך וע"י כך לשפר את יכולת האחיזה והיציבה של הברך, מה שמפחית את רמת הכאב.