דיקור סיני לגיל המעבר

הרפואה הסינית מסתכלת על גיל המעבר כתהליך של שינוי אנרגטי בגוף. על פי הרפואה הסינית, נשים בגיל המעבר סובלות מחוסר ביין, שהוא אנרגיה הקשורה לחומר, קור ולילה. חוסר זה גורם לעודף ביאנג, שהוא אנרגיה הקשורה לאש, חום וליום. עודף היאנג הוא הגורם לתסמינים של גיל המעבר.

דיקור סיני הוא טיפול יעיל לטיפול בתסמיני גיל המעבר. הדיקור מסייע לאזן את האנרגיה בגוף, ובכך להפחית את תסמיני הגיל המעבר.

מחקרים הראו כי דיקור סיני יכול להפחית את עוצמת ותדירות גלי החום, את הזעות הלילה, את העייפות ואת הדיכאון. דיקור סיני יכול גם לעזור לשפר את איכות השינה ולמנוע יובש בנרתיק.

כיצד מתבצע הטיפול בדיקור סיני לגיל המעבר?

דיקור סיני הוא טיפול רפואי עתיק שמבוסס על הרפואה הסינית. הדיקור מתבצע על ידי החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף. נקודות אלו מקושרות לאיברים פנימיים ולמערכת העצבים.

כאשר מחט מוחדרת לנקודת דיקור, היא מעוררת תגובה פיזיולוגית בגוף. תגובה זו גורמת לשחרור של חומרים כימיים בגוף, כגון אנדורפינים, אשר מסייעים להפחית כאב, להרגיע את הגוף ולשפר את מצב הרוח.

כמה טיפולים נדרשים על מנת לראות תוצאות?

התדירות והמשך הטיפול בדיקור סיני משתנים בהתאם לחומרת התסמינים של המטופלת. בדרך כלל, נשים מתחילות עם טיפולים פעמיים בשבוע למשך מספר שבועות. לאחר מכן, התדירות של הטיפולים יכולה להפחת.

למה ניתן לצפות במהלך הטיפול עצמו?

במהלך טיפול בדיקור סיני לגיל המעבר, ניתן לצפות לדברים הבאים:

• בדיקה קלינית: המטפל האקופונקטור יתחיל את הטיפול בבדיקה קלינית שבה יבדוק את הדופק, את הלשון ואת העור של המטופלת. מטרת הבדיקה היא לאבחן את מצבה של המטופלת ולתכנן תוכנית טיפול מותאמת אישית.
  • דיקור: לאחר הבדיקה הקלינית, המטפל האקופונקטור יתחיל את הטיפול בדיקור. המחטים המחדירות לנקודות אקופונקטורה ספציפיות בגוף. המחטים מעוררות את זרימת הדם והאנרגיה בגוף.
  • תחושות: במהלך הדיקור, המטופלת עלולה לחוות תחושות שונות, כמו דקירה קלה או זרם חשמלי, נימול או תחושת חום, ובעיקר תחושה של רוגע ושלווה.

יתרונות דיקור סיני לגיל המעבר

יעילות

מחקרים קליניים הראו כי דיקור סיני יכול להיות יעיל להפחתת תסמיני גיל המעבר, כגון גלי חום, הזעות לילה, עייפות, דיכאון וחרדה.

מחקר שנערך בשנת 2016 מצא כי דיקור סיני הפחית את עוצמת ותדירות גלי החום ב-40%. מחקר נוסף שנערך בשנת 2017 מצא כי דיקור סיני הפחית את הזעות הלילה ב-50%.

בטיחות

דיקור סיני הוא טיפול בטוח לרוב הנשים. עם זאת, ישנן מספר נשים שאינן יכולות לקבל טיפול דיקור סיני, כגון נשים בהריון, נשים עם מחלות מדממות או נשים עם מחלות זיהומיות.

מחקרים הראו כי דיקור סיני אינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות. עם זאת, חלק מהנשים עשויות לחוות כאב קל למשך מספר דקות לאחר הטיפול.

שיפור איכות החיים

דיקור סיני יכול לשפר את איכות החיים של נשים בגיל המעבר. גלי חום, הזעות לילה ובעיות שינה יכולים להשפיע לרעה על איכות החיים. דיקור סיני יכול לעזור להפחית את התסמינים הללו, ובכך לשפר את איכות החיים של נשים בגיל המעבר.

האם דיקור סיני בטוח לגיל המעבר?

מחקרים על טיפול סיני לגיל המעבר

מחקרים הראו שדיקור סיני יכול להיות יעיל בהפחתת גלי חום, הזעת יתר, עייפות, נדודי שינה, כאבי ראש, דיכאון וחרדה.

בדרך כלל, נשים מתחילות לראות שיפור בתסמינים שלהן לאחר מספר טיפולים. עם זאת, לפעמים נדרש זמן רב יותר כדי לראות תוצאות.

תדירות הטיפולים המומלצת

כיצד לבחור מטפל בדיקור סיני לגיל המעבר?

כאשר מחפשים מטפל בדיקור סיני לגיל המעבר, חשוב לבחור מטפל מוסמך ומנוסה. מטפל בדיקור סיני מוסמך הוא מטפל שעבר הכשרה פורמלית ברפואה סינית, כולל לימודי אנטומיה, פיזיולוגיה ותורת הרפואה הסינית.

כמו כן, חשוב לבחור מטפל שמתמחה בטיפול בגיל המעבר. מטפל כזה יהיה מיומן בבחירת נקודות הדיקור הנכונות לטיפול בתסמיני גיל המעבר.

דיקור סיני הוא טיפול יעיל ובטוח לטיפול בתסמיני גיל המעבר. דיקור סיני יכול לעזור להפחית את עוצמת ותדירות גלי החום, את הזעות הלילה, את העייפות ואת הדיכאון. דיקור סיני יכול גם לעזור לשפר את איכות השינה ולמנוע יובש בנרתיק.