דיקור סיני לכתף קפואה – Frozen Shoulder

"כתף קפואה" היא מונח כללי המכסה את כל הבעיות השונות בכתף כגון הגבלה בתנועת הכתף, כאבים בכתף, נוקשות, דלקת בכתף ועד הסתיידות בכתף. מצב זה יכול להימשך תקופה ארוכה, החל ממספר חודשים ועד שנים.

כתף קפואה נפוצה בעיקר בקרב גילאי 40-70. 2% מהאוכלוסייה הבוגרת תסבול מכתף קפואה.

כתף קפואה – הגורמים

• פציעה – המובילה לחוסר שימוש בכתף בגלל הכאב.

• מחלות ראומטיות הפוגעות במפרקי הגוף.

• חולי סכרת – בסיכון פי 5 לסבול מכתף קפואה מאשר מאוכלוסיית הלא סכרתיים.

• מחלת ריאות.

• מחלת לב.

כתף קפואה – תסמינים

פרט לכאב העז ולהגבלה בתנועה, לכתף הקפואה יכולה להתלוות תחושות שונות כגון כאב חד לאורך הזרוע, כאב חד לאורך הצוואר, תחושת נימול באצבעות.

במקרים רבים, הסימפטומים יחמירו בלילה.

בכתף קבועה נראה ירידה בנוזל הסינוביאלי שהוא הנוזל אשר אחראי על שימון פנימי של המפרק.

לכתף קפואה יש 3 שלבים עיקריים:

1. שלב ראשון – "שלב הקפיאה" או שלב הכאבים – נמשך החל מ-6 שבועות עד 9 חודשים. הכאבים הולכים ומחמירים ובהתאם טווח התנועה הולך וקטן.

2. שלב שני – נראה שיפור קל בכאבים אך הנוקשות עדיין נשארת אותו הדבר. שלב זה נמשך בין 4 ל- 9 חודשים.

3. שלב שלישי – "שלב ההפשרה" או שלב ההחלמה, זהו השלב בו טווח התנועה מתחיל לחזור אל הכתף. שלב זה נמשך בין 5 עד ל- 26 חודשים.

כתף קפואה – הטיפול המערבי

הטיפול המערבי בכתף קבועה כולל מתן תרופות משככות כאב, פיזיותרפיה ובמקרים חמורים אף יאלצו לנתח את הכתף.

כתף קפואה – דיקור סיני

דיקור סיני מספק מענה יעיל ביותר לרוב בעיות הכתף.

דיקור סיני יכול להפחית כאב, להפחית דלקתיות, לטפל בנוקשות של השרירים והמפרקים וכך יכול להטיב מאוד עם הכתף.

ברוב הטיפולים, המטופל יראה כבר מהטיפול הראשון הטבה בכאבים ושיפור בטווח התנועה.

כתף קפואה לרוב מטופלת ע"י דיקור סיני ובשילוב עם כלים נוספים של הרפואה הסינית כמו צמחי מרפא, מנורת חימום, שיאצו, טיפול באלקטרו כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

צמחי המרפא עוזרים לשיפור זרימת הדם וחיזוק הגוף וניתנים בצורה אינדיבידואלית על פי אבחנת המטפל ולפי הסימפטומים של המטופל.