דיקור סיני לכאבי גב

כאבי גב הן בין התלונות הנפוצות ביותר בקליניקה ואחת הבעיות הנפוצות ביותר בגינן פונים אנשים לטיפול ברפואה סינית, כיוון שבמקרים רבים הרפואה המערבית פשוט לא מציעה טיפול הולם המצליח לפתור את הבעיה.

לעיתים, כאבי הגב עוברים מעצמם אחרי זמן קצר, בעוד במקרים מסוימים אשר לא מטופלים בזמן, הכאבים עלולים להפוך לבעיה כרונית ואף להחמיר עד כדי פגיעה עצבית לאורך האגן והרגל, בעיה הנקראת סיאטיקה.

דיקור סיני לכאבי גב הוא טיפול יעיל ביותר. הטיפול משפר את זרימת הדם לשרירי הגב, מחזק ומשחרר את שרירי הגב וכן יכול לטפל בבעיות הקשורות לעמוד השדרה כמו פריצות דיסק, בלט דיסק, הקרנה (סיאטיקה) לרגליים ועוד..

הטיפול בדיקור נותן מענה מיידי לכאבי הגב.

לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

קבלה במרפאות בנס ציונה ורמת גן

חייגו 052-9128242 או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם:

"תעודת זהות" לטיפול – דיקור סיני לכאבי גב

סקירה כללית דיקור סיני היא גישה טיפולית הכוללת החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגב כדי להקל על הכאב ולטפל במקור הבעיה.
גורמים לכאבי גב גורמים נפוצים לכאבי גב הם: מנחי גוף לא נכונים לאורך זמן, מאמץ יתר לגב, אוסטאוארטריטיס (Osteoarthritis), אוסטאופורוזיס (Osteoporosis), הריון, פציעה פיזית, פריצת דיסק / בלט דיסק, עומס יתר, היצרות תעלת עמוד השדרה (Spinal Stenosis).
איך עובד דיקור סיני בגב דיקור סיני בגב פועל על ידי גירוי נקודות ספציפיות בגב, תוך כדי עידוד תגובת הריפוי הטבעית של הגוף והקלה על הכאבים.
מחקרים מחקרים מצאו את הטיפול כיעיל להקלה על כאבים ולטיפול בשורש הבעיה. בין היתר הומלץ ע"י ה- National Institute For Clinical Excellence.
יתרונות הפחתת כאבים באופן טבעי, שיפור התפקוד והפחתת ההסתמכות על תרופות.
תהליך טיפול הערכה ואבחון ראשוניים, החדרת מחטי הדיקור, שילוב פוטנציאלי של סוגי טיפול נוספים.
משך הטיפול לרוב התשאול בתחילת הטיפול ייקח 10 דק', והטיפול עצמו 25-40 דק' נוספות. סה"כ זמן הטיפול 35-50 דק'.

תוך כמה זמן מרגישים בשיפור?

ברוב המקרים, כבר אחרי הטיפול הראשון ניתן יהיה לחוש בשיפור בכאבים ולעיתים כבר תוך כדי הטיפול ניתן לראות שיפור בכאב!

האם דיקור סיני לגב נבחן מחקרית?

מחקרים רפואיים עדכניים מגלים כי דיקור סיני לטיפול בכאבי גב תחתון לא רק מספק הקלה לטווח הארוך לעומת טיפול פיזיותרפי, משככי כאבים והזרקות, אלא גם מטפל בשורש הבעיה של כאבי הגב.

כך למעשה הדיקור יכול לטפל גם בכאבי גב אקוטיים וגם בכאבי גב כרונים.

בחלק מהמחקרים, נמצא כי הטיפול יעיל ומוצלח בכ-91% מהמקרים, זהו אחוז הצלחה גבוה מאוד!

מה היתרונות של דיקור סיני לטיפול בכאבי גב?

דיקור סיני יכול להפחית באופן משמעותי כאבים אקוטיים וכרוניים בגב. ככל שמתמידים בטיפול בדיקור התלות במשככי כאבים ותרופות נוגדות דלקת פוחתת. הרבה פעמים, דיקור סיני לכאבי גב יכול למנוע ניתוחים ופעולות כירורגיות פולשניות נוספות במקרים של פריצות ובלטי דיסק, בעיות בחוליות וכו'.

דיקור סיני לכאבי גב

הסיבות הנפוצות לכאבי גב

• מנחי גוף לא נכונים לאורך זמן – לדוגמה, ישיבה לא נכונה לאורך זמן.

• מאמץ יתר לגב – בעיקר לאחר תקופה ממושכת של חוסר פעילות.

• אוסטאוארטריטיס (Osteoarthritis) – מחלה הגורמת לנזק ובלאי של העצמות.

• אוסטאופורוזיס (Osteoporosis) – ירידה בצפיפות העצם, לרוב קורה אצל נשים אחרי גיל המעבר.

• הריון.

• פציעה פיזית.

• פריצת דיסק / בלט דיסק.

• עומס יתר – כל מי שמעמיס יתר על המידה על הגב שלו/שלה כאורח חיים (נהגי משאיות, מחסנאים, שרברבים וכו').

• היצרות תעלת עמוד השדרה (Spinal Stenosis).

הטיפול המערבי בכאבי גב

טיפול בכאבי גב ע"פ הרפואה המערבית משלב, בצורה זו או אחרת, תרופות אנטי דלקתיות, משככי כאבים ופיזיותרפיה.

השימוש בתרופות אנטי דלקתיות לא משפר את מצב הגב ולא עוצר את הידרדרות הבעיה בגב ולכן השימוש במשככי כאבים לא נועד לשימוש לפרק זמן ארוך.

לצערנו במקרים רבים לרופא לא נשארת אף ברירה אלא לשלוח את המטופל אל שולחן המנתחים.

כאבי גב ע"פ הרפואה הסינית

ברפואה הסינית יש משפט האומר "אין חסימה ללא כאב, אין כאב ללא חסימה".

חסימה ברפואה הסינית מתורגמת לחוסר ההזנה של הגוף לאותו אזור הלוקה בחסר, למשל – חוסר הזנה של דם(סירקולציה) חוסר הזנה לעמוד השדרה, פגיעה בהזנה לשרירים וכו'.

ע"פ הרפואה הסינית, רוב כאבי הגב נובעים מחולשה של הכליות או מפגיעה בזרימת הדם.

אזור הגב התחתון נמצא באחראיות הכליות.

עם השנים, איבר הכליות נחלש וזה מסביר את הסיבה שכאבי גב נפוצים יותר בגיל המבוגר.

כמו כן, מרידיאנים נוספים עוברים באזור הגב ולכן רק ע"פ אבחנה מסודרת ניתן לקבוע איזה

איבר או מרידיאן נפגע ומה תהיה שיטת הטיפול המתאימה.

באילו מקרים ניתנים לטפל בכאבי גב באמצעות דיקור סיני? האם הטיפול עוזר גם לפריצת דיסק?

דיקור סיני מטפל בבעיות רבות של הגב כגון:

• פריצת דיסק / בלט דיסק.

• כאבי גב עליון (Upper Back Pain) – אזור החוליות החזיות (Thoracic).

• כאבי גב תחתון (Lower Back Pain) אזור החוליות המותניות (Lumbar), חוליות העצה (Sacrum) וחוליות עצם העוקץ (Coccyx).

• שרירים תפוסים בגב התחתון/עליון.

• שינויים ניווניים בעמוד השדרה.

• כאבי גב הכוללים הקרנה לרגליים/ידיים.

האם דיקור סיני באמת עוזר לכאבי גב?

בהחלט כן! בקליניקה אני רואה כל יום מחדש איך מטופלים המגיעים כפופים וכואבים יוצאים מהקליניקה זקופים וללא כאבים.

דיקור סיני לכאבי גב הומלץ ע"י ה- National Institute For Clinical Excellence או בקיצור, NICE, כטיפול יעיל ביותר.

ה- NICE הוא הגוף אשר מיידע את שירות הבריאות הלאומי בבריטניה (NHS) אילו טיפולים הם אפקטיביים.

דיקור סיני יכול לטפל בכאבים בגב התחתון, האמצעי והעליון כולל בכאבים עם מעורבות עצבית כמו סיאטיקה.

דיקור סיני עוזר לשפר את סירקולציית הדם באזור הפגוע בגב ולאורך עמוד השדרה וכך עוזר להרגעה של שרירי הגב.

דיקור סיני בהיריון לכאבי גב

דיקור סיני מסייע בכאבי גב ואגב בזמן היריון. נשים שקיבלו דיקור סיני דיווחו על הקלה משמעותית בכאבי הגב לאחר הטיפול.

על דיקור סיני לכאבי גב אצלי במרפאה (בשילוב סוגי טיפול נוספים)

הטיפול בכאבי גב אצלי במרפאה כולל שילוב של דיקור סיני, פורמולת צמחי מרפא סיניים במידת הצורך, כוסות רוח, מתן תרגילי התעמלות וטיפולי שיאצו (פיזיותרפיה סינית).
צמחי המרפא עוזרים לשיפור זרימת הדם וחיזוק הגוף וניתנים בצורה אינדיבידואלית על פי אבחנת המטפל ולפי הסימפטומים של המטופל.

טיפול שיאצו הוא טיפול מגע הכולל מתיחות ולחיצות שמטרתו לשפר את מצב שרירי הגב וע"י כך לשפר ולזרז את תהליך הריפוי.