דיקור סיני למיגרנה

מיגרנה היא הפרעה נוירולוגית מורכבת אשר באה לידי ביטוי בכאבי ראש חוזרים וקשים המלווים בתסמינים שונים כמו בחילות, הקאות, רגישות לאור וקול והפרעות ראייה. מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים ממיגרנות באופן קבוע, אשר גורמות לכאבי ראש משמעותיים ופוגעות באיכות החיים שלהם. אמנם היום ניתן למצוא לא מעט טיפולים קונבנציונליים, כולל תרופות, אשר מעניקים הקלה על הכאב, אך אנשים רבים דווקא מחפשים טיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור סיני אשר יאפשרו להם להתמודד עם המיגרנות בצורה טובה יותר ואפילו לפתור את הבעיה אחת ולתמיד, ללא מעורבות תרופתית או בנוסף לה.
איך זה עובד? מה היתרונות של דיקור סיני לסובלים ממיגרנות באופן קבוע? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובות.

מה זה בכלל דיקור סיני?

דיקור סיני הינה שיטת טיפול וריפוי עתיקה אשר מגיעה מהרפואה הסינית הכוללת החדרה של מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף. לפי תורת הרפואה הסינית, גוף האדם כולל מרידיאנים שדרכם זורמת אנרגיה חיונית, המכונה צ'י, וכאשר יש חוסר איזון או חסימות בזרימת הצ'י מגיעות בעיות בריאותיות שונות, כולל מיגרנות. דיקור סיני נועד להחזיר את האיזון וההרמוניה של הצ'י, ובכך להוביל לריפוי ולהקל על הסימפטומים כמו המיגרנות, או בעיות אחרות.

דיקור סיני נחשב כמווסת את התפיסה של הכאב על ידי גירוי היוצר שחרור אופיואידים אנדוגניים, כגון אנדורפינים שהם בעלי תכונות משככות כאבים. בנוסף, הדיקור הסיני גם משפר את ההפעלה של מערכת העצבים הפאראסימפתטית, מה שמוביל להרפיה ולירידה בפעילות הסימפתטית והוא יכול גם להשפיע על רמות הנוירוטרנסמיטורים והנוירופפטידים אשר יוצרים את תחושת הכאב, כגון סרוטונין וחומר P.

איך משפיע הדיקור הסיני על המיגרנות?

מחקרים קליניים רבים חקרו את יעילות הדיקור בטיפול במיגרנות ומצאו כי דיקור סיני יעיל יותר באופן מובהק מדיקור מדומה וללא דיקור בהפחתת תדירות המיגרנות ובהפחתת העוצמה של כאבי הראש המגיעים מכך. בנוסף, היתרון הבולט של הדיקור הסיני הוא שמדובר בטיפול טבעי אשר אינו מערב תופעות לוואי, מה שמאפשר לקבל את הטיפול ללא חשש וללא תופעות אחרות הנלוות לטיפול, מה שיכול לקרות בטיפול תרופתי.

במחקר אקראי מבוקר שפורסם ב-JAMA Internal Medicine בשנת 2020, החוקרים השוו את היעילות של דיקור אמיתי, דיקור מדומה וטיפול סטנדרטי ב-249 משתתפים עם מיגרנות. המחקר גילה שדיקור אמיתי סיפק הקלה משמעותית במיגרנה בהשוואה לדיקור מדומה וטיפול סטנדרטי, עם פחות ימים של כאבי ראש, באופן משמעותי, ופחות מיגרנות הדורשות טיפול תרופתי חריף.

ומחקרים בצד, המציאות מוכיחה, ואתם יכולים לשמוע זאת ממטופלים רבים, כי דיקור סיני יעיל ובאמת מסייע לסובלים ממיגרנות כרוניות לפתור את הבעיה ולהחזיר לעצמם את איכות החיים.

יתרונות טיפול סיני למיגרנה

• יעיל להקלה על הכאב, את משך ההתקף ואת תדירות ההתקפים.
  • בטוח ונטול תופעות לוואי.
  • יכול לשמש כטיפול יחיד או בשילוב עם טיפולים אחרים.
  • יכול לסייע במניעת התקפי מיגרנה.

טיפול ללא תופעות לוואי

כפי שהזכרנו קודם, אחד היתרונות של דיקור סיני לטיפול במיגרנה, ובכלל, הוא הסיכון הנמוך יחסית לתופעות לוואי. תופעות הלוואי השכיחות ביותר המדווחות הן קלות וחולפות, והן קשורות לטיפול עצמו והחדרת המחטים, כמו חבורות מקומיות, כאבים באתרי החדרת המחט וכדומה, ולא תופעות שהגוף מפתח כתוצאה מהטיפול, כמו בטיפולים תרופתיים. לכן, כל עוד אתם בוחרים במטפל מקצועי ומומחה בתחום, אתם לא צריכים לחשוש מתופעות לוואי ויכולים לפנות לטיפול ללא כל בעיה, מקסימום זה יצליח!

אז למה אתם מחכים? אם אתם סובלים ממיגרנות באופן קבוע ורוצים לקבל הקלה משמעותית, דיקור סיני הוא התשובה עבורכם. בחרו מטפל ברפואה סינית מקצועי ובעל ניסיון אשר יוכל לבצע עבורכם טיפול נכון ויסודי ותוכלו להחזיר את איכות החיים שלכם ולהמשיך בשגרת החיים עם כמה שפחות כאבים והפרעות.